Diensten

IonIT_Diensten_1600x375-01

EEN SAMENWERKING DIE VOOR U WERKT

Altijd de toegang tot de juiste expertise

We hebben ons gespecialiseerd in Identity Management, Access Management, Cloud en Enterprise Mobility Management vraagstukken om organisaties flexibeler, toegankelijker en veiliger te maken. We begeleiden klanten door de complexiteit van dit specialisme en ontdekken wat het beste is voor hun organisatie.

We voeren onze opdrachten met een beproefde methode uit. Een methode die schaalbaar, flexibel en robuust is en die ons helpt deadlines te halen en risico’s te verminderen.

We werken gepassioneerd en doortastend om de unieke uitdagingen binnen organisaties te begrijpen en een passende betrouwbare en veilige oplossingen te bouwen.

IT kan ingewikkeld, kostbaar en frustrerend zijn. Wij zorgen ervoor dat IT blijft werken zodat u zich kunt concentreren op het bereiken van het potentieel van uw bedrijf.

Consultancy

IonIT heeft beschikking over hooggekwalificeerde professionals met ruime kennis en praktijkervaring op het gebied van Identity & Access Management, Cloud en Enterprise Mobility Management vanuit business, functioneel en technisch vlak. Of het nu gaat om architectuur, gebruikersfunctionaliteit, technologie, migratie of beheer van onder andere Microsoft, NetIQ/Novell, VMware, Citrix, Betasystems, Centrify, Vasco en Stealthbits technologieën, wij hebben de kennis in huis.

Wij bieden de mogelijkheid u met resourcing te ondersteunen als u advies-, project- of beheeromgeving tijdelijk kennis en/ of capaciteit nodig heeft. Maar ook voor de langere termijn bieden wij ondersteuning, zowel op consultancy als op detacheringbasis binnen bovenstaande deelgebieden. Onze professionals zijn ruim gecertificeerd en ervaren binnen hun kennisgebied. Zij kunnen samen met uw beheerorganisatie of met een extern projectteam uw projecten realiseren conform de methodiek en aanpak die wenselijk zijn.

Voorbeelden van consultancy inzet zijn:

  • Enterprise Architect
  • Adviseur voor strategische Identity & Access Management, Cloud en Enterprise Mobility adviezen
  • Business Consultant
  • Technisch applicatiebeheerder
  • Projectmanager
  • Functioneel applicatiebeheerder
  • Software ontwikkelaar

Projecten

Wij kunnen onze dienstverlening op basis van een project leveren. Dit kan een klein project zijn maar ook een groot langdurig traject. U kunt ons, ook op basis van detachering, inhuren voor uw gehele project of voor een deel ervan. Met een team van professionals zorgen wij ervoor dat uw project tot een succes wordt gebracht. Wij vertalen concepten en ideeën naar functionele en technologische realisaties. Dat kan met een standaard oplossing en/ of maatwerk.

Onderdeel van onze projectdienstverlening is onder andere:

  • Advies & Strategie
  • Ontwerpen (functioneel & technisch)
  • Ontwikkelen
  • Implementeren
  • Migreren
  • Projectmanagement
  • Support

Na afloop van een project kunnen we u altijd blijven ondersteunen door beheer of support uit te voeren op de implementatie. Meer hierover leest u bij onze managed service dienstverlening.

Managed Service

Wij begrijpen dat het beheer en onderhoud van uw IT-systemen duur en pijnlijk kan zijn. Met onze Managed Service kunt u uw IT afdeling ontlasten en onvoorziene kosten voorkomen. Uw organisatie kan zich volledig richten op de business en wij ontzorgen u op het gebied van Identity & Access Management, Cloud en Enterprise Mobility Management door de inzet van één van de volgende Managed Service varianten:

  • Levering van de gewenste Identity & Access Management functionaliteit door het volledig aannemen van uw uitbesteding, zoals Identity as a Service (IdaaS).
  • Levering van technisch applicatiebeheer en onderhoud van uw eigen Identity & Access Management oplossing.
  • Levering van tweede en/ of derdelijns support aan uw IT organisatie.

Wij kunnen support leveren voor de Identity & Access Management oplossingen gebaseerd op technologie van Microsoft, NetIQ, Betasystems en Centrify.

De support wordt geleverd door onze Expert Servicedesk. Het kenmerk van de Expert Servicedesk van IonIT is, is dat het geen doorgeefluik is maar dat de servicedesk zelf de verzoeken behandelt en met een oplossing komt. Onze professionals van de servicedesk zijn ook direct betrokken bij klant implementatie trajecten en kennen dus uw omgeving.

Afhankelijk van uw wensen hebben we drie beheercontracten:

  • Essential: Routine-onderhoud en beheer van systemen.
  • Advanced: Een uitgebreid pakket met extra service beoordeling.
  • Premium: Inclusief architectuur beoordeling en begeleiding voor toekomstige ontwikkelingen.

Elk beheercontract bevat ondersteuning van een ervaren consultant en kan uitgebreid worden met extra support uren tegen een gereduceerd tarief.

Training

Wij bieden toonaangevende workshops en trainingen aan in samenwerking met onze trainingspartners Oxford Computer Group en Axolot. Onze workshops en trainingen zorgen ervoor dat u en uw team zijn uitgerust met de nodige vaardigheden om een maximaal rendement uit uw oplossing te krijgen.

We bieden onder andere de volgende trainingen:

Business & Functionaliteit trainingen

  • Business Workshop Identity & Access Management (IAM)
  • Architectuur workshop Identity & Access Management (IAM)

Technologie trainingen

  • Microsoft

    • Microsoft Identity Manager (MIM) Foundation
    • Microsoft Identity Manager (MIM) Advanced (als enige in Nederland!)
    • Microsoft Identity Manager (MIM) Expert (als enige in Nederland!)
    • Implement AD Connect, Azure AD Premium and Azure RMS
    • AD FS 2.0 Accelerated
  • NetIQ

    • NetIQ Identity Manager 4.5 Engine Implementation and Administration
    • NetIQ Identity Manager 4.5 Application Implementation, Administration and Governance
    • NetIQ Access Manager
    • NetIQ eDirectory Fundamentals
    • NetIQ eDirectory Internals & Troubleshooting

Trainingen kunnen klassikaal tijdens een open training of op maat bij u op locatie gevolgd worden. Daarnaast zijn sommige trainingen ook online en/ of remote te volgen. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.