Onze diensten

IAM diensten van IonIT

EEN SAMENWERKING DIE VOOR U WERKT

Altijd de toegang tot de juiste expertise

De Identity & Access Managment dienstverlening van IonIT

  • Processen

    Bij IonIT hebben we veel ervaring met het in kaart brengen van de IAM gerelateerde processen. Voordat we de techniek in duiken leggen we eerst de basis goed door het bepalen van de processen. Deze functionele stap is in onze ogen de meest belangrijke van een IAM implementatie. Het begint met het bekendmaken met IAM en de mogelijke voordelen voor uw verschillende afdelingen, daarna worden de huidige risico’s in kaart gebracht. Vervolgens zorgen we ervoor dat we commitment krijgen vanuit uw gehele organisatie en dat iedereen op één lijn zit. Hierna zijn we in staat om gezamenlijk met u de juiste functionele zaken vast te leggen.

  • Architectuur

    We beoordelen uw IAM architectuur en/of maken deze passend bij uw bedrijfsbrede architectuur.

  • Implementatie

    Het implementeren van een IAM oplossing kan een complexe taak zijn. Wij hebben een eigen werkwijze ontwikkeld waarmee we in blokken werken zodat we zo snel mogelijk resultaat kunnen bieden. Onze technische consultants gaan bouwen en helpen uw medewerkers ook graag op weg. Daarnaast houdt onze projectmanager de projectrisico’s, kosten en planning in de gaten.

  • Support

    We begrijpen dat het volledige beheer van een IAM omgeving niet voor iedereen is weggelegd, vaak is hier diepgaande kennis voor nodig. IonIT helpt u hier graag bij. Wij bieden de mogelijkheid voor een support contract voor het derdelijns beheer van uw IAM omgeving gebaseerd op de technologie van Microsoft, NetIQ, Centrify, Idaptive en Okta. Naast het efficiënt oplossen van incidenten en het beantwoorden van vragen staat de IonIT Expert Servicedesk ook klaar voor het doorvoeren van wijzigingsverzoeken en wordt uw omgeving gemonitord.