Access Management

Toegangsbeheer bij IonIT

GECONTROLEERD TOEGANGSBEHEER MET AUTHENTICATIE EN AUTORISATIE

Geef gebruikers veilige toegang tot uw systemen en blijf in controle

Access Management richt zich op toegangsbeheer voor applicaties binnen uw datacenter en/ of voor uw cloud applicaties. Toegangsbeheer kan ingericht worden op basis van gebruikersgroepen tot aan een rol of attribuut gebaseerde Access Management oplossing. Access management maakt het mogelijk dat u gecontroleerd en betrouwbaar eenvoudiger gebruikerstoegang heeft tot uw datacenter en/ of cloud applicaties. IonIT gaat uit van een hybride omgeving met verschillende platformen zoals Windows, Apple, Linux en devices gebaseerd op Windows, Apple, Android en iOS. We leveren uitgebreide Access Management cloudoplossingen voor toegangsbeheer met een robuuste integratie met cloud omgevingen van bijvoorbeeld Microsoft, Amazone en Google.

Afhankelijk van de gewenste klantoplossing gebruiken we verschillende pasklare marktoplossingen. We begeleiden onze klanten in het gehele proces van ontwerp naar implementatie tot aan de support en leveren een totaal oplossing als IdaaS (Identity as a services). We leveren bijvoorbeeld Microsoft Azure Active Directory als een uitgebreide cloudoplossing voor toegangsbeheer daarnaast biedt het een robuuste integratie voor Microsoft Azure Cloud applicaties zoals Office365 en SaaS (Software as a Service) oplossingen van andere leveranciers. Voor Apple of Linux dominante omgevingen zetten we Centrify in als een IdaaS voor betreffende omgevingen. Al onze oplossingen bieden een eenvoudige aanmelding met een toegangsapplicatie via internet of op een mobiel apparaat en zijn eenvoudig uit te breiden.

Access Management Uitdagingen

  • Security Risico’s.

    Gebruikers die het bedrijf hebben verlaten hebben nog steeds toegang tot systemen en er is het risico van gebruikers met onjuiste rechten waar geen inzicht in is.

  • Inefficiënt gebruik van helpdesk.

    De helpdesk richt zich teveel op het beheren van wachtwoorden en toegangen.

  • Wachtwoord wildernis.

    Gebruikers hebben voor steeds meer applicaties wachtwoorden nodig met het risico dat hier slordig en dus niet veilig mee wordt omgegaan.

  • Stijgende IT kosten.

    Er wordt veel handmatig werk gedaan, het up-to-date houden en controleren van toegangen is een kostbare taak.

  • Onvermogen om snel in te spelen op veranderingen.

    Het is vaak lastig om nieuwe systemen bij fusies en overnames te integreren.

  • Niet kunnen voldoen aan audit eisen.

    U heeft niet voldoende inzicht en rapportage mogelijkheden over de toegangen en rechten binnen uw organisatie.

De voordelen van onze Access Management oplossingen

  • Gecontroleerde toegang tot data

    Hiermee heeft de eigenaar vooraf gedefinieerde gecontroleerde toegang gegeven tot bedrijfsdata.

  • Hoger gebruikersgemak

    Door Single-Sign-On ervaren de gebruikers een hoger gebruikersgemak.

  • Selfservice

    Door selfservice kunnen eindgebruikers zelf hun wachtwoord resetten en aanvraag doen voor additionele toegang tot applicaties of data.

  • Kostenbesparing

    Handmatige werkzaamheden worden verminderd, dus kosten bespaard.

  • Compliancy

    Bouw op basis van de nieuwste wet- en regelgeving je toegangsbeheer.

  • Beheerbaarheid

    Met één Access Management voorziening wordt al het toegangsbeheer voor alle applicaties geregeld, op zowel centraal al decentraal niveau.

  • Flexibiliteit

    Met een Access Management voorziening zijn nieuwe applicaties eenvoudig aan te sluiten.

  • Actieve Beveiliging

    Met een Access Management voorziening kan met één druk op de knop alle toegang voor een bepaalde persoon worden ingetrokken.

Access Management Praktijkvoorbeelden

Data Access Governance

Data Access Governance is het beheren en onderhouden van toegangsrechten tot applicaties en van gebruikersrechten binnen applicaties op gegevens. Gebruikerstoegang en -rechten worden via een beheermodel uitgegeven, gewijzigd en ingetrokken. Afhankelijk van uw situatie hebben we verschillende beste practice scenario’s om dit te realiseren.

Selfservice

Selfservice voor gebruikers maakt het mogelijk dat gebruikers zelf hun wachtwoord kunnen resetten op een beveiligde manier en hun persoonlijke informatie zelf kunnen onderhouden zonder tussenkomst van anderen.

SSO en Federatie

Single Sign-On (SSO) maakt het mogelijk dat gebruikers slechts één keer hoeven in te loggen om gebruik te kunnen maken van meerdere applicaties op een veilige methode. Federatie service maakt het mogelijk dat gebruikers met hun eigen gegevens kunnen inloggen in applicaties van andere organisaties. DigiD is hiervan een voorbeeld voor verschillende applicaties.